torsdag 15 mars 2012

15 mars och solen skiner

Gått en kort stavpromenad tidigt på morgonen.

Jag ska ju op. nacken, en nerv som är i kläm, det ska vara på Karolinska, men väntetiden är fullbokad t.o.m. maj månad, men de erbjöd mig att få komma till Sophiahemmet, där op. 2 läkare från KS varje måndag, så nu står jag i kö dit, ska gå lite fortare sa dom igår på telefon.

Sen ska jag åka till Vallentuna C. på Caféträff med Reumatikerna, sätter mig på Roslagsbanan och njuter av utsikten, genom gamla Täby med omnejd. Resan tar ca 17 minuter.

6 kommentarer:

  1. Men va härligt att du har sol!
    Här lyser den idag med sin frånvaro tyvärr =(. Men den kommer väl åter inom kort i alla fall. Huvudsaken är ju bara att det inte kommer vitt =).

    Hoppas att det ska gå snabbt för dig att få den op tiden. Så att du kan få må bra min vän!
    Ha en trevlig dag/kväll.
    Kramis Bettan

    SvaraRadera
  2. Hej, Birgitta!
    Låter jobbigt det där med nerv i kläm. Har jag med men inget som opereras inte. Så jag önskar dig verkligen lycka till och hoppas att du snart får en tid och att allt går som planerat.
    Vad duktig du är som orkar gå med stavar när du har ont i nacken!
    Kram, Agneta

    SvaraRadera
  3. Hej Birgitta
    Roslagsbanan åkte jag då och då, när jag bodde i Täby. Trevlig utflykt med den tyckte jag.
    Hoppas op. går bra.
    Kram/Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den banan är fin att åka med, åker den mer nu sen vi flyttade, förut hade vi ingen kommunikation dit, nu kan jag gå dit på ca 5-10 minuter.
      Kram

      Radera